Spotkanie wspólnoty: 2011.03.31

Moderator: braern

braern
Moderator
Posty: 286
Rejestracja: 2009.03.30, 21:49

Spotkanie wspólnoty: 2011.03.31

Post przez braern »

Spotkanie jakie było oraz w jaki sposób się skończyło wiadomo (a dla osób które nie były to dobry przykład na to, że warto czasem zainteresować się losem swojego osiedla).

PS. Temat i dział założony na prośbę użytkownika: Szymon Cieciwa.
magnicha
Posty: 4
Rejestracja: 2010.01.08, 13:56

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez magnicha »

Drodzy Sąsiedzi,
Poniżej treść maila którego wysłałam do tej części osób, które zostały na nieformalnym spotkaniu po posiedzeniu wspólnoty, wraz z wysłanymi juz przez niektórych komentarzami.
zgodnie z obietnicą i małym poślizgiem ;) oraz nieocenioną pomocą Włodka Paterki przedstawiam poniżej poruszone przez nas kwestie na spotkaniu w ubiegły czwartek. W uzupełnieniu załączam skan statutu - dla tych którzy nie mieli szansy, żeby otrzymać go od Zarządcy. Powinniśmy zastanowić się które tematy są dla nas priorytetowe (oprócz oczywiście zatwierdzienia sprawozdania finansowego, planu na kolejny rok oraz udzielenia absolutorium dla Zarządcy) - resztę poruszymy na spotkaniu we wnioskach mieszkańców a KR będzie miała za zadanie cisnąć na Zarządcę w realizacji naszych postulatów.
Co do odwołania Zarządcy -konsultowałam się z paroma znajomymi- jest to do zrobienia, musimy się tylko upewnić że będziemy mieli ponad 51% głosów (na spotkaniu) no i w posiedzeniu wspólnoty musi uczestniczyć notariusz.

Poruszone tematy:
1) sprawdzenie zestawienia przychodów i kosztów za 2010r - do zweryfikowania przez KR (łącznie ze sprawdzeniem umów, na podstawie których naliczane są koszty) - między innymi wysokie koszty za energię, koszty sprzątania, podział na liczne rodzaje konserwacji instalacji oraz dodatkowych przeglądów technicznych,
2) po weryfikacji KR powinna wydać opinię w sprawie udzielenia absolutorium dla zarządcy, członkowie wspólnoty powinni uzyskać informację jakie są konsekwencje nie przyjęcia sprawozdania z zarządu nieruchomością wspólną i nie udzielenia absolutorium,
3) sprawozdanie finansowe - jak zminimalizować koszty,
4) zawyżone koszty konserwacji instalacji wentylacyjnej - płacimy rocznie 57k ???, podczas gdy koszt jednego filtru do nawiewu to 200zł. Istnieje podejrzenie że w ostatnim czasie nawiewy są wyłączone z powodu awarii, a my ponosimy opłaty. Na zebraniu zaproponowano, aby w celu obniżenia kosztów instalację wentylacyjną wyłączano po zamknięciu lokali użytkowych, tj. o 22.
5) światło na klatkach - zamontowanie fotokomórek,
6) grzejniki na klatkach - w okresie grzewczym są rozkręcone na max i powodują przegrzanie powierzchni wspólnych co często kończyło się otwieraniem drzwi zewnętrznych,
7) wjazdy do garaży są przewiewne przez co zimą w garażu, zwłaszcza w częściach najbliżej wyjazdów, utrzymuje się minusowa temperatura,
8) segregacja śmieci - w pojemnikach na papier/szkło/plastik znajduje się cały mix śmieci, łącznie z tymi, które nie podlegają recyklingowi - w dużej mierze problemem są śmieci z Okrąglaka; zwrócono również uwagę, że do kontenerów na gruz dorzucane są zwykłe śmieci;
9) sprzątanie na klatkach pozostawia wiele do życzenia - klatki schodowe nie są w ogóle myte (zwłaszcza na wyższych kondygnacjach, na których nie jest położona terakota)
10) pojemniki na psie odchody - czy są potrzebne na terenie osiedla, niestety chyba nie są używane, na czym traci nasza zieleń?
kaucja gwarancyjna a fundusz remontowy - jak są wydatkowane te środki,
12) uszkodzenie elewacji na wysokości sklepu Okrąglak- kiedy nastąpi naprawa i z których środków,
13) uporządkowanie terenu od ulicy Bokserskiej z wyznaczeniem miejsc parkingowych - temat jest ściśle związany z możliwością bardziej dogodnego dostarczania zaopatrzenia do lokali użytkowych i usunięcia samochodów z chodnika - wymaga porozumienia z władzami miasta i przygotowania planu zagospodarowania przez developera, na zebraniu usłyszeliśmy, że był omawiany na jednym z posiedzeń KR w 2010 roku.

Nanoście proszę swoje uwagi i propozycje rozwiązań/zmian. proponuję róznież zastanowić się, czy nie lepiej, żeby przewodniczącym kolejnego spotkania był ktoś z nas a nie Zarządca - myślę że dzieki temu będzie nam łatwiej zapanować nad udzielaniem głosów i przebiegiem spotkania w ogóle.

*****************************************************************************************************************************************************************************************************

ad 10. )
chciałbym aby na kolejnym spotkaniu naszej wspólnoty została jeszcze poruszona kwestia wyprowadzania psów na częściach wspólnych a szczególnie na
wewnętrznym dziedzińcu:
Uchwała nr 7/2009 mówi o zakazie wyprowadzania zwierząt na wewnętrzny dziedziniec, jednak niejednokrotnie można zauważyć pieski wyprowadzane na trawniki dziedzińca na których później bawią się dzieci.

Zatem jeżeli istnieje zakaz wyprowadzania zwierząt wydatki poniesione na kosze wydają się trochę bez sensu.

ad 1. ) koszty konserwacji dźwigów : w klatce nr 4 są 2 windy, ale 2ga winda została uruchomiona dopiero w 2011 po telefonie do zarządcy.
Interesuje mnie czy za konserwacje obu wind zostały poniesione koszty, mimo że jedna z wind była wyłączona przez 2 lata ?


**********************************************************************************************************************************************************************************************
Witam,

odośnie tematu poruszonego na zebraniu,w sprawie śmieci, chciałam
zauważyć,że nie są to Nasze śmieci(sklepu "Okrąglak"). bardzo bym prosiła o
przuważenie, kto wyrzuca tam śmieci,gdyż to nie My:) Zawsze staramy się je
segregować i nie wyrzucamy żadnych śmieci do kontenera na gruz.
*****************************************************************************************************************************************************************************************************
Zmiana członków Komisji Rewizyjnej powinna nastąpić podczas następnego zebrania wspólnoty najlepiej jako ustawa.
Chęć zmiany członków komisji rewizyjnej wyrażały także osoby na forum.
braern
Moderator
Posty: 286
Rejestracja: 2009.03.30, 21:49

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez braern »

W uzupełnieniu załączam skan statutu - dla tych którzy nie mieli szansy, żeby otrzymać go od Zarządcy.
Czy jest szansa o dołączenie tego skanu do postu? Z chęcią bym się z nim zapoznał - od Zarządcy go niestety nie otrzymałem.
(...) musimy się tylko upewnić że będziemy mieli ponad 51% głosów (na spotkaniu) no i w posiedzeniu wspólnoty musi uczestniczyć notariusz.
Czy jest możliwość wnioskowania na zebraniu wspólnoty o zmianę sposobu liczenia głosów? Aby 1 mieszkanie to był 1 głos - w chwili obecnej jest procentowy udział z metraża, biorąc pod uwagę ile metrów "nie sprzedanych" ma deweloper, to do czasu oddania całej inwestycji (i mocnym zmotywowaniu mieszkańców którzy na zebrania nie chodzą) nie osiągniemy 51% - i czy wystarczą tylko głosy osób ze spotkania? Chyba zgodnie z tym co mówił Zarządca, głos muszą też oddać osoby nie będące na zebraniu (głosowanie indywidualne w postaci "kart do głosowania" wrzucanych do skrzynek, tak mocno podważane na ostatnim zebraniu)?
(...) odośnie tematu poruszonego na zebraniu,w sprawie śmieci, chciałam
zauważyć,że nie są to Nasze śmieci(sklepu "Okrąglak"). bardzo bym prosiła o
przuważenie, kto wyrzuca tam śmieci,gdyż to nie My:)
Był czas kiedy Państwo nawet kilka razy dziennie jeździli wózeczkiem (na pół osiedla słyszalnym) i wyrzucali wszystkie śmiecie do kontenera na gruz - żeby było sprawiedliwie, to do tego kontenera wyrzucane były również śmieci z pozostałych sklepów....
Szymon Cieciwa
Posty: 4
Rejestracja: 2011.03.31, 20:44

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez Szymon Cieciwa »

Można zamieścić plik, proszę.
Niestety PDF musiałem spakować RARem i podzielićna 2 pliki (niesamowite ograniczenia forum)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
alunakim
Posty: 3
Rejestracja: 2011.03.06, 12:45

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez alunakim »

Czytajac te korespondencje wraca mi nadzieja, ze da sie cos na tym osiedlu zrobic wspolnie. Nadzieja, ktora po prawie spotkaniu w zeszly czwartek zamienila sie w chec ucieczki z tego osiedla. Zgadzam sie ze wszystkimi punktami.
Szczegolnie mi zalezy na uregulowaniu wyprowadzania pieskow. Tym bardziej ze dookola osiedla jest pelno terenow niczyich i jest gdzie spacerowac. Rozumiem, ze temat zmiany miejsca obecnej petli autobusowej byl tematem rozmow KR. Chce podrazyc temat, gdyz na nizszych pietrach latem (wlaczone silniki bo za goraco wiec klima musi chodzic) i zima (za zimno wiec tez wlaczone silniki by sie ogrzac) nie da sie uchylic okna bo po prostu nie ma czym oddychac.
Kolejny temat, ktory powinnismy poruszyc to uregulowanie zraszaczy, ktore jak do tej pory wlaczaly sie o regularnych godzinach czy to sucho czy padal deszcz. Znajomi potwierdzaja ze czujniki wilgotnosci to nie jest duzy koszt i moznaby pomyslec o lepszej organizacji nawilzania naszej zieleni, a co za tym idzie kontrole kosztow. Dzieki temu bedziemy oszczedzac wode, ale i nasze mury poziomow minus 1 i minus 2 nie beda narazone na wilgoc i wykwity grzybow.... Tworcy systemu nawilzania naszej roslinnosci powinni miec na uwadze, ze pod ta ziemia jest jeszcze konstrukcja budowlana....
Pozdrawiam wszystkich, ktorym sie jeszcze chce cos wspolnie robic na naszym osiedlu po niechlubnym prawie spotkaniu wspolnoty.
braern
Moderator
Posty: 286
Rejestracja: 2009.03.30, 21:49

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez braern »

Szymon Cieciwa pisze:Można zamieścić plik, proszę.
Niestety PDF musiałem spakować RARem i podzielićna 2 pliki (niesamowite ograniczenia forum)
Dzięki.

PS. Co do ograniczeń: to 700GB na wszystkie pliki z maksymalnym załącznikiem 30 MB w poście chyba powinno teraz wystarczyć ;)
Frost
Posty: 2
Rejestracja: 2011.03.23, 18:24

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez Frost »

alunakim pisze:Czytajac te korespondencje wraca mi nadzieja, ze da sie cos na tym osiedlu zrobic wspolnie. Nadzieja, ktora po prawie spotkaniu w zeszly czwartek zamienila sie w chec ucieczki z tego osiedla.
Nie rozumiem. Odrzuciliśmy porządek obrad nie po to, żeby w typowo polskim stylu ponarzekać na wszysko, ale po to, żeby nie dopuścić do głosowania "korespondecyjnego" nad sprawozdaniem finansowym. Fakt faktem, zarządca pokazał gdzie ma nas i nasze problemy, ale to nic nie zmienia. Mam nadzieje, że wspólnie poradzimy sobie z problemami.

Na Salonie została poruszona kwestia audytu zewnętrznego - mimo kosztów byłoby to dobre rozwiązanie, jako że Komisja Rewizijna nie musi znać się na audycie, analizie umów, etc.

Co do pętli autobusowej - kupując mieszkanie na I piętrze z widokiem na pętle doskonale wiedziałem, że łatwo się jej nie pozbędziemy, więc ruszanie tej pętli jest moim zdaniem w kategorii "byłoby miło". Z jednej strony każdy chciałbym mieć fajnie skomunikowane mieszkanie, a z drugiej - najlepiej bez przystanku czy pętli w pobliżu. Mam też wątpliwość, czy temat jest do ruszenia, bo angażuje i ZDM i ZTM (i Bóg wie kogo jeszcze...), więc w polskiej rzeczywistości może być bardzo ciężko...
Szymon Cieciwa
Posty: 4
Rejestracja: 2011.03.31, 20:44

Nieformalne spotkanie wspólnoty

Post przez Szymon Cieciwa »

Witam,

Chciałbym zaprosić wszystkich zainteresowanych członków wspólnoty mieszkaniowej osiedla Hubertus na nieformalne spotkanie które odbędzie się 2011-04-11 w budynku niedaleko osiedla (nie znam jeszcze dokładnego adresu, jak tylko dostanę szczegóły umieszczę na forum).

Na spotkaniu zostaną omówione przede wszystkim:
- Raport członka komisji rewizyjnej na temat wydatków dokonanych przez Zarządce
- Propozycje ustaw mających na celu osiągnięcie oszczędności we wspólnocie
- Propozycje ustaw mających na celu polepszenia jakości życia na osiedlu
- Sprawy organizacyjne na kolejne oficjalne w tym ew. sprawa odwołania zarządcy

pozdrawiam,
Szymon Cieciwa
Zipuphoodie

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez Zipuphoodie »

Cóż, część z tych punktów dotyczy bardziej zachowania mieszkańców i ich osobistej kultury, bądź jej braku lub też troski o dobro osiedla. Mam tu na myśli wyprowadzanie pupili, segregację śmieci i dbanie o porządek na osiedlu. ;)

Ja natomiast chciałbym poruszyć jeszcze jedną kwestię, a kluczową zdaje się dla wyglądu i prestiżu naszego osiedla. Otóż chodzi o wieszanie anten i klimatyzacji. Mianowicie nasz regulamin mówi jasno, w punkcie 6 załączniku 3 protokołu przekazania lokalu, podpunkt c, że:
Zabrania się samowolnego umieszczania i montowania reklam, tablic, krat, żaluzji, rolet, anten oraz wszelkich innych urządzeń i elementów powodujących naruszenie elewacji zewnętrznej i wewnętrznej (części wspólnych budynku, do której zalicza się również balkony, tarasy). Uzyskanie zgody na w/w działania bezwzględnie wymaga akceptacji architekta i administratora budynku;

Tymczasem wiele osób, co widać, zdaje się nie rozumieć czytanego tekstu. Dlatego być może, zanim nasze osiedle przerodzi się w fawele brazylijską, gdzie wolnoć Tomku w swoim domku, może warto zastanowić się wspólnie jak poradzić sobie z tym problemem!

Co do kwestii Zarządcy, to hm... ja nie do końca jestem przekonany, że on jest taki najgorszy i tak nas strasznie olewa. Moje doświadczenia są - jak do tej pory - zgoła inne. Popytajcie znajomych z innych osiedli i pomyślmy czy naprawdę wszystko się odmieni po zmianie Zarządcy? Warto zadać sobie to pytanie zanim zrobimy coś pochopnie, co potem możemy żałować. Na zebraniu widać było bowiem ile przyszło osób i jak są "zgodni". Jeśli po odwołaniu Zarządcy tak samo ma wyglądać wybieranie nowego itd. to ... na dzień dzisiejszy... warto co najmniej się zastanowić czy to się nam opłaca.
braern
Moderator
Posty: 286
Rejestracja: 2009.03.30, 21:49

Re: Spotkanie wspólnoty: 2011-03-31

Post przez braern »

Jeśli po odwołaniu Zarządcy tak samo ma wyglądać wybieranie nowego itd. to ... na dzień dzisiejszy... warto co najmniej się zastanowić czy to się nam opłaca.
Opłaci zapewne pod względem tego, ile Zarządca chce za kolejny rok swojej pracy - aczkolwiek, jeżeli będzie tak dobrze jak w zeszłym roku (chyba nikt nie był wtedy przeciwny aby nowe wymagania finansowe zdecydowanie ukrócić), to głosowaniem możemy mu te zarobki obniżyć do akceptowalnego poziomu. Oczywiście, trzeba tylko do takiego głosowania doprowadzić ;)

Co do odwołania, to ja mam wrażenie, że teraz Zarządca nie czuje w ogóle żadnej presji i poczucia obowiązku... a nowo wybrany na pewno musiałby się jakoś wykazać - pytanie tylko, czy wspominana gdzieś możliwość zmiany Zarządcy 20% głosów wspólnoty jest realna... bo męczyć się teraz mając świadomość, że odwołanie kolejnego też będzie takie uciążliwe bądź może jeszcze trudniejsze :?
ODPOWIEDZ