Drodzy Sąsiedzi,
Poniżej treść maila którego wysłałam do tej części osób, które zostały na nieformalnym spotkaniu po posiedzeniu wspólnoty, wraz z wysłanymi juz przez niektórych komentarzami.
zgodnie z obietnicą i małym poślizgiem
oraz nieocenioną pomocą Włodka Paterki przedstawiam poniżej poruszone przez nas kwestie na spotkaniu w ubiegły czwartek. W uzupełnieniu załączam skan statutu - dla tych którzy nie mieli szansy, żeby otrzymać go od Zarządcy. Powinniśmy zastanowić się które tematy są dla nas priorytetowe (oprócz oczywiście zatwierdzienia sprawozdania finansowego, planu na kolejny rok oraz udzielenia absolutorium dla Zarządcy) - resztę poruszymy na spotkaniu we wnioskach mieszkańców a KR będzie miała za zadanie cisnąć na Zarządcę w realizacji naszych postulatów.
Co do odwołania Zarządcy -konsultowałam się z paroma znajomymi- jest to do zrobienia, musimy się tylko upewnić że będziemy mieli ponad 51% głosów (na spotkaniu) no i w posiedzeniu wspólnoty musi uczestniczyć notariusz.
Poruszone tematy:
1) sprawdzenie zestawienia przychodów i kosztów za 2010r - do zweryfikowania przez KR (łącznie ze sprawdzeniem umów, na podstawie których naliczane są koszty) - między innymi wysokie koszty za energię, koszty sprzątania, podział na liczne rodzaje konserwacji instalacji oraz dodatkowych przeglądów technicznych,
2) po weryfikacji KR powinna wydać opinię w sprawie udzielenia absolutorium dla zarządcy, członkowie wspólnoty powinni uzyskać informację jakie są konsekwencje nie przyjęcia sprawozdania z zarządu nieruchomością wspólną i nie udzielenia absolutorium,
3) sprawozdanie finansowe - jak zminimalizować koszty,
4) zawyżone koszty konserwacji instalacji wentylacyjnej - płacimy rocznie 57k ???, podczas gdy koszt jednego filtru do nawiewu to 200zł. Istnieje podejrzenie że w ostatnim czasie nawiewy są wyłączone z powodu awarii, a my ponosimy opłaty. Na zebraniu zaproponowano, aby w celu obniżenia kosztów instalację wentylacyjną wyłączano po zamknięciu lokali użytkowych, tj. o 22.
5) światło na klatkach - zamontowanie fotokomórek,
6) grzejniki na klatkach - w okresie grzewczym są rozkręcone na max i powodują przegrzanie powierzchni wspólnych co często kończyło się otwieraniem drzwi zewnętrznych,
7) wjazdy do garaży są przewiewne przez co zimą w garażu, zwłaszcza w częściach najbliżej wyjazdów, utrzymuje się minusowa temperatura,
8) segregacja śmieci - w pojemnikach na papier/szkło/plastik znajduje się cały mix śmieci, łącznie z tymi, które nie podlegają recyklingowi - w dużej mierze problemem są śmieci z Okrąglaka; zwrócono również uwagę, że do kontenerów na gruz dorzucane są zwykłe śmieci;
9) sprzątanie na klatkach pozostawia wiele do życzenia - klatki schodowe nie są w ogóle myte (zwłaszcza na wyższych kondygnacjach, na których nie jest położona terakota)
10) pojemniki na psie odchody - czy są potrzebne na terenie osiedla, niestety chyba nie są używane, na czym traci nasza zieleń?
kaucja gwarancyjna a fundusz remontowy - jak są wydatkowane te środki,
12) uszkodzenie elewacji na wysokości sklepu Okrąglak- kiedy nastąpi naprawa i z których środków,
13) uporządkowanie terenu od ulicy Bokserskiej z wyznaczeniem miejsc parkingowych - temat jest ściśle związany z możliwością bardziej dogodnego dostarczania zaopatrzenia do lokali użytkowych i usunięcia samochodów z chodnika - wymaga porozumienia z władzami miasta i przygotowania planu zagospodarowania przez developera, na zebraniu usłyszeliśmy, że był omawiany na jednym z posiedzeń KR w 2010 roku.
Nanoście proszę swoje uwagi i propozycje rozwiązań/zmian. proponuję róznież zastanowić się, czy nie lepiej, żeby przewodniczącym kolejnego spotkania był ktoś z nas a nie Zarządca - myślę że dzieki temu będzie nam łatwiej zapanować nad udzielaniem głosów i przebiegiem spotkania w ogóle.
*****************************************************************************************************************************************************************************************************
ad 10. )
chciałbym aby na kolejnym spotkaniu naszej wspólnoty została jeszcze poruszona kwestia wyprowadzania psów na częściach wspólnych a szczególnie na
wewnętrznym dziedzińcu:
Uchwała nr 7/2009 mówi o zakazie wyprowadzania zwierząt na wewnętrzny dziedziniec, jednak niejednokrotnie można zauważyć pieski wyprowadzane na trawniki dziedzińca na których później bawią się dzieci.
Zatem jeżeli istnieje zakaz wyprowadzania zwierząt wydatki poniesione na kosze wydają się trochę bez sensu.
ad 1. ) koszty konserwacji dźwigów : w klatce nr 4 są 2 windy, ale 2ga winda została uruchomiona dopiero w 2011 po telefonie do zarządcy.
Interesuje mnie czy za konserwacje obu wind zostały poniesione koszty, mimo że jedna z wind była wyłączona przez 2 lata ?
**********************************************************************************************************************************************************************************************
Witam,
odośnie tematu poruszonego na zebraniu,w sprawie śmieci, chciałam
zauważyć,że nie są to Nasze śmieci(sklepu "Okrąglak"). bardzo bym prosiła o
przuważenie, kto wyrzuca tam śmieci,gdyż to nie My:) Zawsze staramy się je
segregować i nie wyrzucamy żadnych śmieci do kontenera na gruz.
*****************************************************************************************************************************************************************************************************
Zmiana członków Komisji Rewizyjnej powinna nastąpić podczas następnego zebrania wspólnoty najlepiej jako ustawa.
Chęć zmiany członków komisji rewizyjnej wyrażały także osoby na forum.